false

Vi är safe to visit

Vi följer branschorganisationen Visitas rekommendationer och är ”Safe to Visit”

Särskilda åtgärder under rådande smittspridning har vidtagits på Rosersbergs Slottshotell. Vi har öppet som vanligt med fokus på våra gästers och personals välbefinnande som absolut högsta prioritet. Vi fortsätter att jobba efter vår grundvision, att erbjuda livets goda till alla våra gäster, men givetvis med stor respekt, hänsyn och lyhördhet för situationen som vi just nu befinner oss i. Allt för att du som gäst skall känna dig trygg hos oss under din vistelse.

ÅTGÄRDER VI HAR VIDTAGIT OCH ARBETAR EFTER UNDER RÅDANDE PANDEMI.

Här kan du läsa mer Visitas rekommendationer för en trygg hotellvistelse.

•   Vi har utökade städningsrutiner av allmänna utrymmen med fokus på vred, handtag, knappar etc.
•   Kontaktytor i allmänna utrymmen rengörs flera gånger dagligen och hotellrummen städas extra noggrant.
•   Vi har begränsat det totala antalet gäster vi tar emot.
•   Vid incheckning ges ett välkomstbrev med information om vidtagna säkerhetsåtgärder samt rekommendationer.
•   Middag & frukost är fördelad på flera sittningar vilket ger gott om utrymmen mellan bord och olika sällskap.
•   Max 5 personer år gången tillåts på själva frukostbuffén.
•   Vi har mindre pålägg på faten och byter de istället ofta och inga råvaror som har stått framme återanvänds.
•   Inga råvaror sparas/återbrukas.
•   Varje gäst får egna bestick att ta pålägg med och alla kontaktytor rengörs med jämna mellanrum under frukosten. Sällskap större än 8 personer fördelas vid flera bord.
•   Handsprit och engångshandskar finns att tillgå på alla allmänna toaletter, i restaurangen, på frukosten, i receptionen samt i bar och salonger.
•   För att undvika trängsel i salongerna så har vi utökat med ytterligare 4 lokaler som samkvämsrum där sällskap om fler än 4 personer kan umgås avskilt. Alla ligger i anslutning till reception, bar och restaurang.
•   Högtalare för spel av egen musik och spel som schack, backgammon och kortlek finns att låna.
•   Alla fjärrkontroller och annan teknisk utrustning som vidrörs desinficeras regelbundet.
•   Personalen stannar hemma vid minsta sjukdomssymptom och i tjänst tvättar vi händerna flera gånger per timme och använder också handsprit kontinuerligt.

Skärpta regler för anställda och leverantörer: Vi tillämpar Folkhälsomyndighetens riktlinjer, kontroll att ingen personal hos oss har besökt riskområden har genomförts. All personal uppmanas att stanna hemma eller skickas hem vid eventuella tecken på sjukdom.

FÖR VÅRA MÖTESGÄSTER

Här kan du läsa mer om Visitas rekommendationer för trygga konferenser.

Vi erbjuder härliga utomhusmiljöer och vi har fri parkering för de som kommer med egen bil. Behöver ni hjälp med att boka en egen buss för er konferens hjälper vi gärna till med det också.

Boende i eget hus: Ja, beroende på antal (I huset Källarbacken har vi 30 enkelrum och 2 dubbelrum, i Teaterflygeln har vi 1 enkelrum och 8 dubbelrum, i Kavaljersflygeln har vi 11 enkelrum och 21 dubbelrum.)

Konferens i eget hus: Ja, lokal Briljant i Slottstallet, 131 kvm, egen ingång, toaletter, kapprum och fikalounge.
Måltider i egen matsal eller eget hus: Vår restaurang är fördelad på 6 matsalar, varav den största tar 52 personer. Våra andra matsalar tar 12, 8, 12, 8 respektive 16 personer. Vi bordsplacerar med rekommenderat avstånd mellan alla olika sällskap och grupper.

Måltider utan buffé: Våra luncher och middagar är tallriksserverade, frukost serveras som buffé där varje person kan ta maten med egna bestick, vi erbjuder också frukostpåse. Fika serveras individuellt per konferensgrupp. Vi tillåter endast ett fåtal gäster vid buffén samtidigt och är noggranna med att följa rutiner för att minimera smittrisken. Engångshandskar finns för den som önskar.

Konkreta ändringar i rutiner för att minimera smittspridning:– Vi samlar in samtliga pennor och spritar dessa efter användning samt förvarar dessa utanför mötesrummen.
– Block förvaras utanför mötesrummen.
– Vid gästs ankomst lägger vi fram pennor och block i lokalen och efter avslutad konferens samlar vi in pennorna för desinficering. Alla block läggs i en låda som datummärks efter avslutat möte (blocken vilar minst 3 dagar innan de används igen.)
– Alla fjärrkontroller och annan teknisk utrustning som vidrörs desinficeras mellan alla bokningar.

Om du ändå känner dig osäker inför ditt besök hos oss så kontakta oss gärna så hittar vi en skräddarsydd och säker lösning för dig.
Kontakta oss på mail meet@rosersbergsslott.se, eller ring +46 8 12 20 20 00.

Våra bästa erbjudanden just nu!

Drop in-vigsel

Går ni i giftastankar? Passa på! Den 11 maj har ni möjlighet att gifta er på drop in-vigsel hos oss. En sagolik bröllopsmiljö utan måsten.

Påsk på slottet

Fira påsk på ett kungligt slott. Checka in på en mysig påsk i sagolik slottsmiljö tillsammans med någon du tycker om.

Slottslugn

Koppla bort och varva ner. Njut av en härlig staycation eller kanske workcation i slottets vackra salonger.

Midsommar på slottet

Firar svensksommar i kunglig miljö! Njut av en härlig weekend på Rosersbergs slott i midsommar.

Möhippa, svensexa eller reunion

Samla gänget hos oss! Är det svensexa, möhippa eller reunion ni planerar? Vi har fler alternativ, kanske en pitstop hos oss eller heldag med övernattning.

Det lilla extra

Tillval till din hotellweekend. Gör ditt besök hos oss till en extra härlig upplevelse genom att boka något av våra färdiga tillvalspaket.